prof. dr hab. inż. arch. Ewa Kuryłowicz

KEYNOTE SPEAKER

Wiceprezes i Generalny Projektant, Kuryłowicz & Associates

Kierowniczka Zakładu Projektowania i Teorii Architektury na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej, profesor tytularny od 2014, wiceprezes i generalny projektant autorskiej pracowni architektury Kuryłowicz & Associates, przewodnicząca Rady Fundacji im. Stefana Kuryłowicza. Laureatka medalu SARP Bene Merentibus 2015 i złotej odznaki SARP 2017. Sędzia SARP, juror w krajowych i międzynarodowych konkursach architektonicznych, Przewodnicząca Zespołu Koordynacyjnego Sędziów Konkursowych SARP w kadencji 2015-2019. Ekspert ACE ds. Projektowania Uniwersalnego w latach 2005-2008. Konsultant Uniwersytetu Warszawskiego ds. projektowania uniwersalnego w latach 1996-2012. Współautorka (ze Stefanem Kuryłowiczem) książki „Pasja i Pragmatyzm. Człowiek, Architektura, wolność” (2010) oraz wielu innych publikacji w pismach, magazynach i w materiałach konferencji tematycznych, w których brała udział jako prelegentka i/lub panelistka. Recenzentka prac doktorskich i habilitacyjnych Wydziałów Architektury Politechnik: Gdańskiej, Krakowskiej, Śląskiej, Wrocławskiej, Warszawskiej. Promotorka ponad 120 dyplomów magisterskich i 50 inżynierskich na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej, z których ponad 10 otrzymało nagrody krajowe i uczelniane. Członkini Komitetu Architektury i Urbanistyki Polskiej Akademii Nauk.

W kierowanej przez nią od 2011 r. pracowni Kuryłowicz & Associates sp. z o.o. powstały takie projekty, jak m.in.: osiedle mieszkaniowe Ludna-Wilanowska z pawilonem usługowym (2017), budynek The Tides (2017), wieżowiec Q22 w Warszawie (2016), biurowiec Silesia Star (Katowice, 2016), Narodowe Forum Muzyki we Wrocławiu (2015), Galeria Warmińska w Olsztynie (2014), Stadion Miejski w Białymstoku (2014), zespół mieszkaniowy i biurowiec Powiśle Park (2013), Ratusz Wilanów (2014), Muzeum Historii Żydów Polskich (generalny projektant: Rainer Mahlamaki) (2013), Nowy Plac Unii w Warszawie (2013), budynek Wydziałów Językowych UW przy ul. Dobrej (I etap zrealizowany w 2012 r., II etap projektowany obecnie), terminal lotniczy w Modlinie (2012, II etap w budowie) i wiele innych. Laureatka nagród i wyróżnień w konkursach architektonicznych (z zespołami pracowni Kuryłowicz & Associates), m.in. campus biurowo-usługowo-hotelowy AMREST we Wrocławiu (I nagroda, 2018), zespól biurowo-usługowy EMPARK w Warszawie (I nagroda, 2018), Mieszkanie Plus (I nagroda, 2017), Pawilon Przewrotu Kopernikańskiego przy Centrum Nauki Kopernik (2017, wyróżnienie I), Centrum Dziedzictwa Historycznego Gdańska (2012, wyróżnienie I), Muzeum Historii Polski (2009, wyróżnienie I), Wydział Neofilologii UW w Warszawie (2006, I nagroda), Narodowe Forum Muzyki we Wrocławiu (2005, I nagroda) i inne. www.apaka.com.pl

Cédric Anbergen

KEYNOTE SPEAKER

Business Developer, BSolutions. CAP Construction

Cédric założył dział BIM i Sustainability w BSolutions. Studiował inżynierię energetyczną w Brukseli i od ponad 20 lat związany jest z branżą budowlaną, współpracując z kontrahentami w Belgii, budownictwem szkolnym w Afryce oraz w biurze inżynierskim BSolutions przez siedem lat. Nieustannie poszerzając swoją wiedzę, ukończył m.in. studia podyplomowe w zakresie budynków pasywnych, optymalizacji energetycznej i certyfikacji środowiskowej BREEAM. Współpracował przy wdrażaniu narzędzi BIM w celu zintegrowania stabilności, MEP, zrównoważonego rozwoju, zdrowia i bezpieczeństwa w dziale inżynierii w BSolutions, a także rozwoju rozwiązań BIM z władzami publicznymi w celu opracowania belgijskich przepisów krajowych. Zainicjował międzynarodową współpracę badawczą z University of Liège w ramach pracy doktorskiej na temat BIM i zrównoważonego rozwoju w BSolutions i jest ekspertem w komitecie Green Building Awards.

Ewelina Jaskulska

KEYNOTE SPEAKER

Architekt, ARTECTONICA

Ewelina Jaskulska ukończyła studia na Politechnice Krakowskiej, Wydział Architektury i Urbanistyki w 2003 roku (dyplom z wyróżnieniem). Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe zdobyte podczas pracy w renomowanych pracowniach. Brała udział w realizacji wielu prestiżowych inwestycji w Polsce i na świecie, m.in. wieżowca Rondo1 w Warszawie, wieżowca Yset Tower w Rosji. Pracowała na stanowisku kierownika na Polskę projektu Stadionu w Gdańsku na Euro 2012. Od 2014 roku prowadzi własną pracownię projektowo-badawczą ARTECTONICA.

Jest laureatem wielu międzynarodowych konkursów. W 2019 roku znalazła się na liście „40 under 40” jako kolejne pokolenie najbardziej obiecujących i rozwijających się talentów projektowych w Europie, które wpłynie na przyszłą przestrzeń życia i pracy. Jest współinicjatorem projektu badawczo-naukowego „Architektoniczki”, prowadzonego przez Fundację Katarzyny Kozyry, analizującego wpływ kobiet na architekturę i przestrzeń. Jest współautorem projektu „Where is Tiffany?” wybranego na wystawę najlepszych prac konkursu na Chicago Architecture Biennial w 2017 roku. Jest również współautorem projektu „Dom dla Dominika”, który otrzymał wyróżnienie honorowe w międzynarodowym konkursie zorganizowanym z okazji 100-lecia Bauhaus. Projekt „Domu Lokalnego” zwyciężył w międzynarodowym konkursie World Architecture Community Awards. Jej projekty były wystawiane na wielu wystawach w Chicago, Londynie, Monachium, Weimarze, Atenach, Paryżu i Warszawie.

Omenaa Mensah

KEYNOTE SPEAKER

Dziennikarka telewizyjna, bizneswoman, założycielka i Prezes Omenaa Foundation

Omenaa jest jedną z najbardziej charyzmatycznych prezenterek i dziennikarek telewizyjnych. Współpracuje ze stacjami TVN, TVN24 i TTV, a także DOMO+, gdzie współtworzyła program „Domy gwiazd”, a aktualnie przygotowuje nowy program o najbardziej luksusowych domach w Polsce.

To także bizneswoman, doktorantka SGH, ekspertka z zakresu autoprezentacji oraz założycielka i Prezes Omenaa Foundation, fundacji w której realizuje projekty związane z tolerancją i edukacją. Najważniejszą inicjatywą fundacji jest budowa szkoły w Temie (Ghana) dla dzieci ulicy, których największym marzeniem jest zdobycie wykształcenia, aby osiągnąć niezależność i móc godnie wejść w dorosłe życie. Fundusze na budowę szkoły Omenaa zbiera organizując różnorodne akcje charytatywne, do których zaprasza gwiazdy zarówno blogosfery, jak i te znane z mediów tradycyjnych, inteligentnie wykorzystując synergię tych dwóch światów. Aktualnie w ramach fundacji przygotowuje się do wyprodukowania i wystawienia charytatywnego spektaklu poruszającego tematykę tolerancji, a zatytułowanego „Czarno to widzę”. Autorem sztuki jest Marcin Szczygielski, który stworzył ją na zamówienie Omenaa Foundation. Spektakl wyreżyseruje Olaf Lubaszenko.

Grzegorz Banakiewicz

Menedżer ds. Sprzedaży i Rozwoju, APA Group

Absolwent Wydziału Mechanicznego Politechniki Wrocławskiej na kierunku Konstrukcja i Eksploatacja Maszyn. Od początku zawodowo związany z procesami wytwarzania, głównie branżą motoryzacyjną, budowy maszyn i automatyzacją procesów. Obecnie jako Menedżer ds. sprzedaży i rozwoju pracuje w dziale nowych technologii w APA Group. Nieprzerwanie od 2005 współpracuje jako konsultant z Polską Izbą Motoryzacji. W latach 2013 -2018 pracował jako Menedżer ds. rozwoju i projektów partnerskich w firmie Balluff, która jest globalnym producentem systemów automatyki. W latach 2001-2012, jako Ekspert we Wrocławskim Centrum Transferu Technologii, pracował w projektach na styku przemysłu i nauki, w ramach europejskich sieci transferu technologii i wsparcia biznesowego.

Posiada też ukończone kursy w zakresie Negocjacji w Transferze Technologii (Certyfikat UNIDO, ATT, ICS – 2002), Szkoły Transferu Technologii (Certyfikat Uniwersytetu Technicznego w Wiedniu i DG Enterprise & Industry – 2004) oraz Sales Excellence firmy Gustaw Kaser Training Intermational – 2016.

dr inż. Dorota Bartosz

Ekspert projektów Smarter Finance for Families oraz Build Upon, Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC

Dorota ma ponad 20-letnie doświadczenie dydaktyczne i naukowo-badawcze zdobyte na Politechnice Śląskiej w Katedrze Ogrzewnica, Wentylacji i Techniki Odpylania. Dydaktycznie związana z tematyką ochrony cieplnej budynków, systemów wentylacji i klimatyzacji, przepływu ciepła, procesów ogrzewania oraz diagnostyki energetycznej w budownictwie. Wykładowczyni kilkudziesięciu edycji studiów podyplomowych “Audyting energetyczny w budownictwie na potrzeby termomodernizacji oraz oceny energetycznej budynków”. W ramach pracy naukowej realizowała projekty badawcze wykorzystujące dynamiczne modelowanie procesów cieplnych oraz rzeczywistych przepływów powietrza zachodzących w budynkach.

Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych. Wykonawca projektu strategicznego pt.: „Zintegrowany system zmniejszenia eksploatacyjnej energochłonności budynków”, w tym autorka metodyki wyznaczania charakterystyki energetycznej w oparciu o krótkoterminowe pomiary in-situ. Audytor energetyczny w zakresie budynków mieszkalnych i użyteczności publicznej. Członek Zrzeszenia Audytorów Energetycznych. Ekspert w zakresie prawidłowego podziału kosztów ogrzewania w budynkach wielorodzinnych oraz ich poprawnej diagnostyki energetycznej. Ekspert międzynarodowych projektów Smarter Finance for Families oraz Build Upon, realizowanych w Polskim Stowarzyszeniu Budownictwa Ekologicznego PLGBC.

Catriona Brady

Dyrektor Better Places for People, World Green Building Council

Catriona Brady jest dyrektorem światowej kampanii WorldGBC Better Places for People, mającej na celu wsparcie rozwoju zrównoważonego środowiska zbudowanego, co odbywa się m.in. dzięki szerzeniu świadomości płynących z niego korzyści, w tym w zakresie zdrowia i komfortu. W projekt zaangażowanych jest ponad 30 Green Building Councils na całym świecie, a PLGBC zajmuje ważną rolę w Komitecie Sterującym. Cele kampanii spełniane są poprzez uświadamianie szerokich korzyści z zielonego budownictwa i społeczności, przedstawianie poprawy zdrowia pracowników w kontekście poprawy wyników firmy, promocję zrównoważenia wśród środowisk politycznych. Praca w partnerstwie jest niezwykle istotną cechą projektu – w prezentacji podczas PLGBC Symposium Catriona przedstawi współpracę z Climate and Clean Air Coalition nad kampanią BreatheLife2030.

Hubert Bukowski

Research Manager, Instytut Innowacji i Odpowiedzialnego Rozwoju

Research Manager w Instytucie Innowacji i Odpowiedzialnego Rozwoju. Wcześniej wieloletni pracownik Instytutu Ekonomicznego Narodowego Banku Polskiego, gdzie zajmował się m.in. projekcjami ekonometrycznymi i oceną skutków regulacji. Autor publikacji i raportów opartych na analizie ekonomicznej i ekonometrycznej z dziedziny m.in. implementacji gospodarki cyrkularnej, ochrony środowiska naturalnego, makroekonomicznych skutków nakładów na badania i rozwój oraz endogenicznych modeli wzrostu gospodarczego. Zaangażowany w tworzenie rekomendacji regulacji i standardów, które sprzyjałyby wdrażaniu innowacyjny rozwiązań w Polsce w celu uzyskania równoczesnych korzyści ekonomicznych, społecznych i  środowiskowych.

Olivier Durix

Dyrektor Generalny, Bouygues Immobilier Polska

Olivier uzyskał dyplom na Wydziale Prawa na Uniwersytecie w Montpellier; swoją karierę rozpoczął w Anglii jako doradca handlowo-finansowy w dziedzinie nieruchomości. Dołączył do Grupy Bouygues Immobilier w 2001 jako Menadżer Projektu, następnie zajmował kolejno stanowisko Dyrektora Agencji w Tulonie (departament Var) oraz Dyrektora Regionu Côte d’Azur w Nicei. W 2015 roku objął stanowisko Dyrektora Generalnego Bouygues Immobilier Maroko w Casablance, a następnie, w 2017 roku, został Dyrektorem Bouygues Immobilier Polska z siedzibą w Warszawie. Olivier DURIX jest członkiem Royal Institution of Chartered Surveyors, wykładowcą na studiach podyplomowych na Uniwersytecie w Aix-en-Provence oraz w Montpellier, jak również, od 2001 roku, radnym w Baillargues (departament Hérault).

Beata Dziedzic

Współzałożycielka oraz Chief Technology Officer, 4Nature System Wertykalni

Liderka innowacyjności, która od ponad 10 lat z sukcesami propaguje trend biophilic design oraz human space design, wspierając kulturę organizacji firm poprzez wprowadzenie zielonych rozwiązań do biur, m.in. wertykalnych ogrodów. Zarządza rozwojem produktu i usługi w zespole R&D w firmie 4Nature System Wertykalni, która w roku 2018 została uhonorowana nagrodą Dobry Wzór 2018. Absolwentka Wydziału Architektury Krajobrazu SGGW. Od 2018 roku aktywnie działa w strukturach PLGBC, promując rozwiązania w zakresie zielonego budownictwa, m.in. w grupie roboczej “Zdrowe Zielone Biura”. Angażuje się w projekty, które wpływają na szczęście, zdrowie i pozytywne środowisko pracy. Wspólnie z PLGBC oraz Politechniką Śląską w 2019 roku opublikowała raport “O pozytywnym wpływie roślinności na polskich pracowników”. Zrealizowała kilkadziesiąt projektów, sukcesywnie rozszerzając zasięg działania na terenie UE.

Wioletta Fabrycka

Ekspert zrównoważonego budownictwa, gospodarki cyrkularnej i CSR

Z wykształcenia filolog, z wyboru kierownik handlowy, kierownik ds. marketingu, project manager, development director, client relations manager w firmach związanych z szeroko rozumianą branżą budowlaną. Praca w organizacjach o różnorodnym zakresie działalności pozwoliła Wioletcie na poznanie w praktyce całego procesu inwestycyjnego. Autorka wielu artykułów i prezentacji, panelista i moderator dyskusji branżowych konferencji. Promuje zasady CSR i cele zrównoważonego budownictwa i gospodarki obiegu zamkniętego. Zdobytą wiedzą teoretyczną i swym doświadczeniem od wielu lat dzieli się ze studentami stacjonarnymi (cykl „Budownictwo w praktyce”) i podyplomowymi („Zarządzanie w Budownictwie”) na Wydziale Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej oraz na studiach podyplomowych „CSR. Cele zrównoważonego rozwoju w strategii firmy” na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Członek Zespołu Doradców Dziekana Wydziału Inżynierii Lądowej Politechniki Warszawskiej na kadencję 2016-2020. Członek Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Budownictwa (PSMB). Trener szkoleń dla branży budowlanej i nieruchomości, organizacji eventów branżowych oraz świadczenia usług doradczych w obszarach business development, PR, marketing i CSR na rynku budowlanym.

dr Shamir Ghumra

Dyrektor BREEAM, BRE Global

Dr Shamir Ghumra dołączył do BRE w 2015 roku jako Associate Director for Responsible Sourcing przed przeniesieniem się do Centre of Sustainable Products. Jako Dyrektor ds. Produktów Zrównoważonych, posiada duże doświadczenie w zakresie budownictwa etycznego, prowadząc prace nad opracowaniem normy etycznej pracy BRE Global’s Ethical Labour Standard BES 6002 jako sposobu oceny i eliminacji współczesnego niewolnictwa z ich łańcuchów dostaw. Przed dołączeniem do BRE Shamir był głównym konsultantem w dziale odpowiedzialnych rozwiązań i szefem ds. zrównoważonego rozwoju w Aggregate Industries. Jest również byłym członkiem zarządu i współzałożycielem Szkoły Zrównoważonego Rozwoju Łańcucha Dostaw oraz pracownikiem Instytutu Zarządzania Środowiskowego i Oceny.

Jako dyrektor BREEAM jest odpowiedzialny za grupę programów BREEAM, w tym BREEAM New Construction, Refurbishment, CEEQUAL i Home Quality Mark na wszystkich rynkach światowych. W czasie, gdy był dyrektorem, CEEQUAL wprowadził wersję 6, która łączy techniczną zawartość metodologii CEEQUAL i BREEAM Infrastructure i opiera się na sprawdzonych procesach podejścia CEEQUAL do oceny oraz dostosował międzynarodowy standard BREEAM New Construction w celu usprawnienia ścieżki do certyfikacji projektów zlokalizowanych w Stanach Zjednoczonych.

Jean-Marie Hauglustaine

Uniwersytet w Liège (Belgia). CAP Construction

Jean-Marie Hauglustaine łączy doświadczenie architekta, badacza naukowego i profesora uniwersyteckiego technik budowlanych, dzięki czemu jego projekty (zarówno budynków powstających, jak też podlegających renowacji) charakteryzują się doskonałymi parametrami energetycznymi i środowiskowymi.

Jean-Marie rozpoczynał swoją karierę od praktyki architektonicznej, tworząc 200 projektów nowych lub wyremontowanych budynków (domów, szkół, biur itp.). To praktyczne doświadczenie wykorzystał w pracy doktorskiej, zajmując się optymalizacją przegród zewnętrznych budynków z punktu widzenia energii i kosztów, na wstępnych etapach projektu. Obecnie jest profesorem na Wydziale Nauk o Środowisku i Zarządzania na Wydziale Nauk Uniwersytetu w Liège w Belgii.

Jego zespół badawczy EnergySuD (Energy and Sustainable Development) dostarcza publikacje i oprogramowanie, pomagające projektantom budynków w integrowaniu celów energetycznych i środowiskowych w procesie projektowania. Wspiera również walońską administrację energetyczną we wdrażaniu europejskich dyrektyw związanych z efektywnością energetyczną budynków w dekretach walońskich.

Petran van Heel

Sector Banker Construction, ABN AMRO

Petran van Heel jest bankierem sektorowym dla Budownictwa w ABN AMRO. Petran śledzi najważniejsze trendy w branży oraz utrzymuje stały kontakt z partnerami, klientami i pozostałymi interesariuszami. Po ukończeniu Delft University of Technology i Rotterdam School of Management, Petran uzyskał szerokie międzynarodowe doświadczenie, zarówno na polu budownictwa, jak i finansów. Petran rozpoczął swoją karierę jako deweloper nieruchomości w Royal BAM Group, a następnie kontynuował pracę dla BAM w Londynie, skupiwszy się na finansowaniu projektów. Po powrocie do Holandii wykorzystał swoje zróżnicowane doświadczenie w BAM PPP, a następnie w Rabo Real Estate Group (MAB). Pracował nad kilkoma wielkoskalowymi projektami urbanistycznymi (transformacyjnymi) w obszarze nabycia, rozwoju projektu i realizacji.

Alan Jackson

Intelligent Lighting Evangelist and Business Development Specialist, Helvar

Dzięki szerokiej wiedzy w zakresie inteligentnego oświetlenia i budynków sieciowych, jak również wieloletniego doświadczenia w zarządzaniu, Alan jest wiodącym autorytetem w branży oświetleniowej. Zainteresowaniami Alana są przede wszystkim ludzie, środowisko, dobre samopoczucie, oświetlenie, technologia oraz możliwość wyborów. Alan jest specjalistą z ponad 25-letnim doświadczeniem w temacie wpływu inteligentnego oświetlenia. Był zaangażowany w wiele przełomowych projektów na świecie. Alan pracuje obecnie na arenie międzynarodowej. Demonstruje pozytywny wpływ inteligentnych rozwiązań oświetleniowych i interoperacyjnych usług budowlanych na samopoczucie ludzi i wydajność budynków, a także szerzy zrozumienie i przyśpiesza wdrażanie inteligentnego oświetlenia w budynkach.

Maciej Kiepal

Kierownik Sprzedaży na Polskę, Armstrong Building Products

Z branżą budowlaną związany nieprzerwanie od ponad 20 lat. Od kilkunastu lat pracuje w firmie Armstrong, odpowiadając za obsługę kluczowych klientów. Od czterech zajmuje się także budowaniem zespołu Doradców Techniczno-Handlowych Armstrong. Od ponad 2 lat jest także Project Managerem zajmującym się wprowadzaniem i realizacją wszelkich kwestii w obrębie ekologii i wsparcia zrównoważonego budownictwa poprzez produkty i usługi Armstrong, w tym m.in. koordynuje prace związane z realizacją jedynego w Polsce programu recyklingu sufitów, procesy certyfikacji ekologicznej budynków i inne kwestie środowiskowe.

Jest absolwentem Wydziału Technologii Drewna SGGW w Warszawie. Rynek inwestycyjny poznał z wielu perspektyw, dzięki pracy przy zróżnicowanych projektach. Od wielu lat stale współpracuje z największymi deweloperami rynku office, retail, pracowniami architektonicznymi i generalnymi wykonawcami.

Alicja Kuczera

Dyrektor Zarządzający, Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC. Przewodnicząca WorldGBC Europe Regional Network

Alicja jest Dyrektorem Zarządzającym Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego PLGBC, jednej z ponad 70 organizacji green building councils działających na całym świecie, skupionych w ramach World Green Building Council, i Przewodniczącą Europe Regional Network w ramach World Green Building Council.

Absolwentka stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie Warszawskim oraz MBA na Coventry University. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w środowisku biznesowym. Zarządzała międzynarodowymi projektami, współpracując z klientami i dostawcami z różnych kontynentów. Przed objęciem stanowiska Dyrektora Zarządzającego PLGBC, Dyrektor Handlowy w firmie Fortress S.A. oraz Project Manager w Erican Group w Malezji. Orędowniczka zrównoważonego rozwoju, który zawsze znajdował się w kręgu jej zainteresowań. Jest autorką pracy dyplomowej w ramach studiów MBA związanej z tym zagadnieniem. Kierowała zespołem, który przetłumaczył książkę Jonathana T. Scotta pt. The Sustainable Business. Obszarami zrównoważonego budownictwa, które szczególnie zajmują Alicję są: budynki cyrkularne oraz wpływ zielonych budynków na ludzi w nich pracujących i mieszkających. Autorka licznych raportów i publikacji, uznanych w branży budownictwa i nieruchomości. Prelegent wielu konferencji i seminariów, organizowanych w kraju i za granicą.

Prywatnie mama, miłośniczka podróży (odwiedziła 76 krajów ze 196 planowanych) i ekologicznego, zdrowego trybu życia.

Andrzej Losor

Dyrektor Marketingu i Komunikacji, Grupa Górażdże

Z Grupą Górażdże związany od ponad 15 lat. Swoją karierę zawodową rozpoczynał w strukturach sprzedażowych, pełniąc m.in. funkcję szefa regionu sprzedaży. W latach 2003-2008 pełnił funkcję konsultanta ds. sprzedaży z ramienia koncernu HeidelbergCement Group na Ukrainie, odpowiadając za budowę zespołu sprzedażowego i procesu sprzedażowego. Podobną rolę pełnił w latach 2011-2012 w Kazachstanie. Od 2013 roku zarządza działem marketingu i komunikacji Grupy Górażdże, pełniąc jednocześnie funkcję wiceprzewodniczącego rady programowej Fundacji Górażdże – Aktywni w Regionie. Jest aktywnie zaangażowany w prace stowarzyszeń branżowych m.in. Stowarzyszenia Producentów Cementu, Stowarzyszenia Producentów Betonu Towarowego, a także Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego.
Ekonomista, absolwent Uniwersytetu Opolskiego i Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, a także prestiżowych międzynarodowych programów rozwojowych realizowanych w koncernie HeidelbergCement. Jest ekspertem w dziedzinie zarządzania doświadczeniami klientów, zarządzania zmianą i CSR, a także trenerem biznesu.

Bartosz Lukas

Regional Manager, DEKRA Polska Sp. z o.o.

Absolwent Wydziału Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska Politechniki Łódzkiej oraz Wydziału Zarządzania Społecznej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania w Łodzi. Ponad 10 lat pracując w międzynarodowym środowisku, z powodzeniem zarządzał tworzeniem dużych projektów deweloperskich w branży handlowej. Podczas realizacji wszystkich projektów kładł duży nacisk na aspekty ekologiczne. Zarządzał projektem galerii handlowej, która jako jedna z pierwszych uzyskała certyfikat BREEAM na etapie projektu i wykonawstwa. W maju 2019 dołączył do zespołu DEKRA, zarządzając regionem centralnym.

Artur Łeszczyński

Koordynator ds. zrównoważonego rozwoju i innowacji, Skanska Residential Development Poland

W spółce mieszkaniowej Skanska jest odpowiedzialny za wdrażanie innowacyjnych rozwiązań oraz działania firmy w obszarze szeroko rozumianego ekorozwoju. Entuzjasta i propagator nowych technologii, szczególnie tych służących ograniczaniu negatywnych skutków zmian klimatycznych i działalności człowieka na środowisko.

Interesuje się fizyką, kosmologią, a także historią rozwoju nauki.

Marzena Maj

Prokurent i Dyrektor Handlowa, Smay Sp. z o.o.

Prokurent i dyrektor handlowa firmy SMAY Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie. Z firmą związana od początku jej działalności, przez ostatnie 10 lat zaangażowana w rozwój innowacyjnych systemów bezpieczeństwa pożarowego. Ukierunkowana na osiąganie celów, łączy w swojej pracy zamiłowanie do nauk ścisłych ze zdolnością analitycznego myślenia i zdolnościami interpersonalnymi. Współorganizatorka projektu badawczego oraz kampanii „Bezpieczna Ewakuacja”. Absolwentka POU-Oxford Brooks University i członkini Polskiego Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Pożarnictwa (SITP).

M. Christophe Nihon

ImmoQuest. CAP Construction

Christophe ukończył studia inżynierskie na Université de Liège (Belgia). Po 15 latach pracy na stanowisku brokera nieruchomości B2B w King Sturge i DTZ, postanowił stworzyć własną firmę ImmoQuest. Pełen entuzjazmu i stale poszukujący nowych wyzwań, stworzył kilka firm łączących rozwój nieruchomości, zrównoważony rozwój i projekty społeczne, zawsze z myślą o silver economy.

Christophe i jego żona Monique rozwijają teraz “Le Jardin des Paraboles”, kompletny lokalny Smart Life Eco Village znajdujący się w Walonii, na 50-hektarowym terenie dawnej belgijskiej stacji satelitarnej RTT Lessive. Christophe & Monique chcą stworzyć wielopokoleniową wioskę oferującą szeroki wachlarz usług w zakresie opieki społecznej i prewencyjnego bezpieczeństwa, pozwalając starszym mieszkańcom cieszyć się niezależnym życiem tak długo, jak to możliwe. Dwa lata temu spotkali się z Michelem Poulainem, współzałożycielem World Wide Blue Zone Project. Razem chcą stworzyć pierwszą “Żywą Niebieską Strefę” w Belgii – w “Le Jardin des Paraboles”.

Martyna Obarska

Redaktorka wicenaczelna, “Magazyn Miasta”

Redaktorka wicenaczelna “Magazynu Miasta”. Antropolożka miasta. Bada inicjatywy na styku architektury, urbanistyki i działań społecznych. Ponadto specjalizuje się w tematyce wykorzystania nowych technologii w mieście. Prowadzi warsztaty badawcze i szkolenia z urzędnikami, przedstawicielami organizacji pozarządowych i inwestorami. Wykłada w School of Ideas (Uniwersytet SWPS).

fot. Krzysztof Pacholak

Arkadiusz Pawlikowski

Key Account Manager, Seedia Sp. z o.o.

Menadżer z ponad dwudziestopięcioletnim doświadczeniem w sprzedaży w segmencie B2B oraz B2G. Obecnie Key Account Manager w firmie Seedia Sp. z o.o.

Joanna Plaisant

Country Manager, RICS Poland

Joanna ukończyła prawo w Warszawie. Podczas studiów prawniczych równolegle uczęszczała na wykłady w ramach Studium Generale Europa. Po uzyskaniu tytułu magistra prawa wyjechała do Berlina, gdzie na Uniwersytecie Humboldt zdobyła tytuł LLM. Podczas pobytu w Berlinie współpracowała z Przedstawicielstwem Komisji Europejskiej w departamencie Doradztwa Europejskiego. Joanna rozpoczęła swoją karierę pracując na terytorium Grecji w firmie zajmującej się eksportem towarów greckich do krajów europejskich. Po powrocie do Polski dołączyła do zespołu międzynarodowej firmy w branży nieruchomości.

Po ukończeniu szeregu kursów w USA oraz Europie, jej rola jako manager ds. rozwoju objęła także trening i coaching agentów nieruchomości w Polsce. W niedługim czasie Joanna objęła stanowisko Dyrektora Regionalnego odpowiedzialnego za rozwój placówek firmy w Polsce. Joanna jest prawnikiem oraz pośrednikiem z międzynarodowym doświadczeniem w organizacjach związanych z rynkiem nieruchomości oraz firmach franczyzowych. Od 6 lat pracuje jako Country Manager dla polskiego oddziału RICS, koncentrując swoje działania na rozwijaniu organizacji, pozyskiwaniu nowych członków, współpracy z lokalnymi instytucjami, promowaniu standardów zawodowych i etycznych RICS oraz obsłudze sieci profesjonalistów RICS w Polsce.

Rafał Schurma

LEED Fellow. Założyciel i prezydent, Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC. Właściciel, visio | architects and consultants

MArch, MS, LEED Fellow, USGBC & LEED Faculty, LEED AP BD+C, ID+C, DGNB Auditor, BREEAM Assessor, HQE Referent. Absolwent Wydziału Architektury oraz Wydziału Budownictwa Politechniki Śląskiej. Wieloletni wykładowca programu Environmental Management (tytuł kursu: Sustainable Buildings: Design, Construction and Operations) na Harvard University, Cambridge USA, obecnie wykładowca studium „Architektura i Budownictwo Zrównoważone” na Politechnice Krakowskiej.

Ważniejsze projekty to m.in.: Projekt Boston University Law School (dla firmy Beacon Architectural Associates) oraz Oasis of the Sea: największego statku pasażerskiego na świecie (dla firmy Wilson Butler Architects); udział w procesie konsultingu pierwszego w kraju budynku, który uzyskał certyfikację LEED – Borg Warner Turbo Systems; prowadzenie procesu certyfikacji jednego z pięciu najwyżej punktowanych budynków produkcyjnych na świecie (LEED Platinum) – Mars Chocolate w Sochaczewie; kompleksowe prowadzenie wielu innych zakończonych sukcesem certyfikacji (lub znajdujących się w trakcie jej procesu) np. budynek produkcyjno-biurowy dla UTC Goodrich w Rzeszowie, Hotel Baltic Park Molo dla Zdrojowej Invest/Radisson Blu – w Świnoujściu, budynek biurowy Superior dla SUPERKRAKa w Krakowie, biuro głównej siedziby firmy MARS w Warszawie, budynek produkcyjno-biurowy dla firmy Continental w Kownie czy budynek produkcyjno-biurowy dla firmy Henkel w Raciborzu.

Agnieszka Strzemińska

Marketing Manager Poland & Baltics, Knauf Insulation

Socjolożka z zamiłowaniem do architektury i urbanistyki, w Knauf Insulation odpowiedzialna za komunikację oraz rozwój nowych produktów.

Adam Targowski

Menedżer ds. Zrównoważonego Rozwoju, Skanska Commercial Development Europe

Adam Targowski pełni funkcję menedżera ds. zrównoważonego rozwoju w Skanska Commercial Development Europe – spółce biurowej realizującej inwestycje w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Zespół, którym kieruje, jest odpowiedzialny za wyznaczanie projektom celów w zakresie zrównoważonego rozwoju, a także certyfikację budynków biurowych grupy Skanska w tej części Europy i inwestycji mieszkaniowych w Polsce. Do jego zadań należy m.in. wsparcie zespołu projektowego w zagadnieniach związanych z tematami Health & Wellbeing, polegającymi na tworzeniu zdrowej i komfortowej przestrzeni biurowej, jak również kształtowaniu przestrzeni publicznej, zgodnie z ideą placemakingu – w taki sposób, aby były przyjazne dla ludzi i otwarte dla lokalnych społeczności. Zespół Adama współpracuje z najemcami w działaniach mających na celu podnoszenie świadomości w zakresie efektywnego wykorzystywania przestrzeni biurowych oraz nowych technologii.

Adam Targowski dołączył do zespołu Skanska w 2013 roku jako Project Leader. Jego doświadczenie jest związane ze współpracą z firmą Go4Energy przy świadczeniu usług doradczych i szkoleniowych w zakresie kształtowania strategii zrównoważonego rozwoju, racjonalnego gospodarowania energią oraz certyfikacji projektów. 1 stycznia 2016 roku objął stanowisko menedżera ds. zrównoważonego rozwoju w Skanska Commercial Development Europe. Jest także aktywnym członkiem organizacji zajmujących się promocją zrównoważonego budownictwa w regionie CEE: RICS, Urban Land Institute i Polskim Stowarzyszeniu Budownictwa Ekologicznego PLGBC, gdzie jest Członkiem Zarządu.

Patryk Wakuła

Key Account Manager, SONTE Poland

Stypendysta dwóch uczelni amerykańskich o kierunkach biznesowych, Uniwersytetu w Cincinnati oraz Limestone College w Południowej Karolinie. Dyrektor ds. rozwoju biznesu, firmy dystrybucyjnej, zajmujący się sprzedażą oraz budowaniem drużyny sprzedażowej w Londynie, w segmencie kosmetyków oraz suplementów. Od maja 2019 Key Account Manager w SONTE Poland.

Iwona Woźniak

Dyrektor, Teatr Zagłębia

Dyrektor Teatru Zagłębia w Sosnowcu, studentka studiów doktoranckich „Humanistyka bez granic” na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, laureatka wielu nagród, m.in. nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za spektakle: „Mariaka”, „Kopidoł”, „Szac” zrealizowane wraz z Teatrem Naumionym w Ornontowicach, czy nagrody Marszałka Województwa Śląskiego w dziedzinie kultury. Stypendystka Marszałka Województwa Śląskiego, animatorka i pedagog teatru.

Michał Zaród

Założyciel i pomysłodawca, Prezes Zarządu oraz Dyrektor Zarządzający, Optimo Light

Absolwent Politechniki Śląskiej Wydziału Transportu i Inżynierii Materiałowej. Posiada 25-letnie doświadczenie w zarządzaniu zarówno podmiotami korporacyjnymi, jak i nowo powstałymi. Kreatywność, pasja oraz doświadczenie w technologii elektronicznej zaowocowały kilkoma przyznanymi patentami, których jest autorem. Doświadczenie w dziedzinie realizacji produkcji, technologii światła oraz obróbki danych, pozwoliły stworzyć Optimo Light, będący podmiotem produkcyjnym inteligentnych opraw oświetleniowych z autorskim rozwiązaniem polegającym na zdalnym pomiarze luksów. Światło, Human Light Solutions oraz sieci neuronowe, to przyszłość, w której Michał planuje odegrać dominującą rolę na rynkach międzynarodowych. Proces synergii inteligentnej oprawy oświetleniowej z BMS jest już aktualnie wdrażany w najnowszych realizacjach spółki. Michał odegrał kluczową rolę w tworzeniu działów/oddziałów/firm w ESAB Polska, Johnson Controls International, Business of New Technology, Control Project oraz Optimo Light.

Prywatnie: tata, miłośnik muzyki i filmu francuskiego (absolwent szkoły muzycznej), czynny amator roweru górskiego oraz tenisa ziemnego.

Anna Wojtkowiak

PROWADZENIE

Prezenter radiowy i telewizyjny

Od dziewięciu lat na stałe związana jest z radiem. Na co dzień między 9:00 a 15:00 towarzyszy słuchaczom w całej Polsce, prowadząc program Byle Do Obiadu w RMF MAXXX. Wcześniej prowadziła magazyn filmowy oraz codzienny poranny program w Radiu Planeta. Współtworzyła także, produkowała i prowadziła programy kulturalne, popularnonaukowe oraz serwisy informacyjne dla Telewizji Polskiej i Polsatu. Ostatnio budziła widzów telewizyjnej jedynki jako gospodarz – prowadząca program Dzień dobry Polsko.